Followers

Thursday, August 11, 2011

Hobi saya membaca buku

Hai ,hari ini saya tidak buat apa-apa
.Saya hanya membaca buku cerita yang ayah saya baru beli.
Tajuk buku nama itu ialah Puteri Damia Dan Kawan-Kawan Ajaib
.Hobi anda apa?Cuba teka apa hobi anda?
Kalau hobi anda ialah membaca buku,seronoknya!!!!!
Hobi saya ialah membaca buku.
Sesiapa yang membaca buku,membaca buku adalah punca ilmu!!!
Bacalah buku banyak-banyak.
Seronoknya kalau membaca buku,bukan?
 
Tengok ayah saya,setiap hari baca buku.
Balik kampung, mesti bawak buku.Siapa yang selalu bawak buku?
Ayah saya dan saya.
Mak saya tak bawa balik buku,tetapi bawa Laptop.
Saya kadang-kadang tak boleh baca buku sebab saya belajar di sekolah!!!!!
Ayah saya pula setiap hari membaca!!!!!
Saya kadang-kadang je baca buku.
Bukannya selalu membaca pun....
Tetapi, membaca ni seronok
Kadang-kadang saya kena marah dengan cikgu sebabkan asyik termenung  je.....
Sebab apa?
Sebab saya memikirkan tentang buku cerita.
Ayah saya tiada di rumah sebab pergi Kelantan.
Saya harap ayah saya bawa beberapa buah buku.


Kalau anda membaca buku,memang bestlah.
Siapa yang tak membaca buku,memang rugilah.
Kalau saya nak beli buku pun tak boleh sebabkan tak ada duit.
Kalau nak beli buku pun beli dekat bookshop je...
Saya selalunya kalau nak beli buku dekat Alamanda ataupun Popular.
Memang nak sangat beli dekat Alamanda dan Popular.
Tetapi tak boleh sebab jauh....
Kena beli dekat bookshop ataupun Giant Bandar Kinrara je...


Kita bersambung lagi yeah...
Saya dah penat dah menaip.

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHHIWABBARAKATU.

No comments:

Post a Comment